Pensat dupa sabloane?

Aşa cum încercam să vă explic şi în “Pensat Corect”,  a da formă sprâncenelor cu un şablon este ca atunci când cochetăm cu noul sacou al colegei de birou. Ciudată comparaţie, nu? Mi-aţi spune “ok, şi ce-i cu asta?”

Defectul meseriei de designer mă face să vă dau acest exemplu, pentru că se pliază perfect în teoria esteticii faciale.

Îmi place achiziţia colegei, modelul si culoarea o aranjează perfect… dau fuga la shopping şi caut disperată un sacou identic, pe masura mea. Şi uite aşa răspundem “înserierii” făcând total abstracţie de stil, atitudine sau valoare personală. Acel model o prinde perfect pe colega, pentru că vectorii ei de imagine (vestimentar, estetic, fiziologic,etc) se pliaza armonios pe structura ei. Eu nu voi face altceva decât sa-i “fur” o piesa din puzzel´ul ei si să-l ciuntesc bine pentru a se încadra in puzzel’ul meu… ca nuca in perete.

Am exemplificat logica prin care tindem să şablonăm toate aspectele vieţii: haine, diete, casă, timp liber; ne pliem existenta dupa tipare.

Câte işi permit un consilier personal de imagine? Câte işi permit propriul nutriţionist? Exact acelaşi principiu il bifează şi estetica facială, fie că vorbim de cosmetică sau coafor. Am întâlnit zeci de persoane care merg la stilist cu fotografia nu-ştiu-cărei vedete pe post de “aşa vreau”.  Sau persoane care schimonosesc o copie nereuşita a sprâncenelor tip Monica Gabor, Drăguşanu şamd.

Am remarcat că STILUL  insoţeste doar un anumit nivel de educaţie.  Explicam cândva, aici,  ce înseamnă să fii atractiva  şi de ce STIL egal PERSONALITATE.  Parafrazând, stilul  “este un punct de vedere caracteristic, este un mod de abordare personal, este o modalitate specifică de utilizare a limbajului şi mesajului estetic”.

Cât stil încape în cinci şabloane Anastasia Soare? Cinci tipologii? Intrebare retorica pentru persoanele a căror repere estetice provin din telenovele sau din anturajul de gaşcă.

Însă acele puţine persoane pentru care “stil propriu” (exagerez intenţionat în pleonasm) înseamna sinergia naturală între constituţie, culori & forme, caracteristici fizice individuale, vor alege esteticienii – acei consilieri de imagine, care ştiu să dirijeze opţiunile clientei cu rafinament, bun gust şi originalitate.

Pentru mine, clar ESTETICA este în antiteza cu şablonarea!

Dezgustător să vorbim de nivel profesional şi să facem estetică după tipare. Nu vi se pare ironic? Eu una nu mă mai mir, atâta timp cât societatea in genere a dezvoltat cele mai sofisticate procedee de manipulare a consumatorului…totul se vinde şi se cumpără: ideile, conceptele, imaginea. Iar marketingul foloseste de multa vreme imaginea vedetelor ca tipar rezonant de manipulare: ca exemplu Anastasia Soare.

Rămân la principiile mele, susţinând faptul că personalitatea nu poate fi incadrată în tipare/ şabloane / indigo. Identitatea vizuala trebuie sa puna in evidenţă calităţi personale unice; sculptăm imaginea funcţie de atuuri şi defecte proprii, nu împrumutate… ca pe sacouri sau papuci.

 

Iar dacă se doreşte timbrarea sprâncenelor pe un şablon, ProEstetic îl construieşte pe loc, după stilul, fizionomia şi conformaţia ta unică! Detalii AICI.

Related posts:

Comments are closed.

Post Navigation