Pensat & forma sprancene dupa sablon?

Aşa cum încercam să vă explic şi în “Pensat Corect”,  a da formă sprâncenelor cu un şablon este ca atunci când credem că rochiţa mea se va aşeza la fel de bine şi pe bunica. Ciudată comparaţie, nu? Mi-aţi spune “ok, şi ce-i cu asta?”

“Defectul” de designer vestimentar mă face să vă dau acest exemplu, pentru că se pliază perfect în teoria esteticii faciale.

Îmi place sacoul colegei, modelul si culoarea o aranjează perfect… dau fuga la shopping şi caut disperată un sacou identic, pe masura mea. Şi uite aşa răspundem “înserierii” făcând total abstracţie de stil, atitudine sau valoare personală. Acel model o prinde perfect pe colega, pentru că vectorii ei de imagine (vestimentar, estetic, fizic, etc) se pliaza armonios pe structura ei. Eu nu voi face altceva decât sa scot o piesa din puzzel´ul alăturat si să-l “ciuntesc” bine pentru a se încadra in puzzel’ul meu… fix ca nuca în perete.

Am exemplificat logica prin care tindem să şablonăm toate aspectele vieţii: haine, diete, casă, afaceri; ne pliem existenta dupa tipare.

Câte işi permit un consilier personal de imagine? Propriul nutriţionist? Propriul croitor? Exact acelaşi principiu il bifează şi estetica facială, fie că vorbim de cosmetică sau coafor. Am întâlnit zeci de persoane care merg la stilist cu fotografia nu-ştiu-cărei vedete pe post de “aşa vreau”.  Sau persoane care schimonosesc o copie nereuşita a sprâncenelor tip Columbeanu, Drăguşanu şamd.

Am remarcat că STILUL  însoţeste doar un anumit nivel de educaţie.  Explicam cândva, aici,  ce înseamnă să fii atractiva  şi de ce STIL = PERSONALITATE.  Parafrazând, stilul  “este un punct de vedere caracteristic, este un mod de abordare personal, este o modalitate specifică de utilizare a limbajului şi mesajului estetic”.

Cât stil încape în patru şabloane Anastasia Soare? Patru tipologii faciale? Intrebare retorica pentru persoanele a căror repere estetice provin din vedeto-mania media.

Însă acele puţine persoane pentru care “stil propriu” (exagerez intenţionat în pleonasm) înseamna sinergia naturală între constituţie, culori & forme, caracteristici fizice individuale, vor alege esteticienii – acei consilieri de imagine, care ştiu să dirijeze opţiunile clientei cu rafinament, bun gust şi originalitate.

Pentru mine, clar ESTETICA este în antiteza cu şablonarea!

Dezgustător să vorbim de nivel profesional şi să facem estetică după tipare. Nu vi se pare ironic? Eu una nu mă mai mir, atâta timp cât societatea, în genere, a dezvoltat cele mai sofisticate procedee de manipulare a consumatorului…totul se vinde şi se cumpără: ideile, conceptele, imaginea. Iar marketingul foloseste de multa vreme imaginea vedetelor ca tipar rezonant de manipulare: ca exemplu Anastasia Soare.

Rămân la principiile mele, susţinând faptul că personalitatea nu poate fi incadrată în tipare/ şabloane / indigo. Identitatea vizuala trebuie sa puna in evidenţă calităţi personale unice; sculptăm imaginea funcţie de atuuri şi defecte proprii, nu împrumutate… ca pe rochiţe, sacouri sau papuci.

 

 

Comments are closed.

Post Navigation